Május 21. szerda, Konstantin
2025. május 04., 18:00

​Czakó Roland Félegyháza fiatal rallycsillaga

A négyszeres magyar bajnoki címmel büszkélkedő Czakó Roland autóversenyző már fiatal kora óta aktív résztvevője a magyar autósportnak. Ötévesen kezdte pályafutását, és azóta számos verseny dobogójára állhatott fel. A fiatal tehetséget az autók iránti szenvedélyéről, pályafutására és az idei szezon versenyeiről kérdeztük.

– Mikor kezdődött az autók iránti rajongásod?

– Már kisgyerekként is nagyon vonzott az autók és a versenyzés világa, olyannyira, hogy öt és fél éves koromban már a saját bőrömön tapasztalhattam meg, milyen a pályán száguldani. Lehetőség adódott arra, hogy egy versenygokarttal megmérettethessem magam. Annyira beleszerettem, hogy hatévesen már az Országos Bajnokságon indultam.

– Hogyan indult a versenyzői pályád?

Tizenegy éves koromban a Sébastien Buemi által vezetett Intepid gokart vázfejlesztő csapata abban a megtisztelő lehetőségben részesített, hogy a világ három különböző pontjára kiküldött teszt-versenygokartokból egyet én kaphattam meg egy egész évre. Még ebben az évben számtalan nemzetközi versenyen vettem részt, ahol egy Osztrák-Magyar bajnoki címet, valamint Közép-Európai Zóna Bajnokság második helyét is bezsebelhettem. A díjat az akkori FIA elnöktől, személyesen Jean Todt-tól vehettem át.

– Mikor váltottál a gokartról autóra?

Tizenkét évesen kezdtem el autóval versenyezni. Egy jó barátomnak köszönhetően először még csak nézőként láttam bele a versenyekbe, majd pilótaként a rallycross szakágban találtam meg a helyemet. Két évig az Országos Szlalom Bajnokságban és az FRT rallyn versenyeztem.

– Huszonhat évesen számos versenyeredmény büszkélkedhetsz. Melyek számodra a legfontosabbak?

Az első komolyabb elismerés az volt, hogy 2015-ben a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség a legjobb magyar 18 év alatti pilótájának ismert el egy különdíjjal. 2018-ban szereztem meg az első rallycross magyar bajnoki címemet egy Suzuki Swift típusú versenyautóval. Az ezt követő szezonban a Suzukit lecseréltem egy Hondára, amivel az első évben szereztem egy dupla bajnoki címet. Sajnos a koronavírus-járvány ezt a szakágat is érintette, viszont ekkor határoztuk el, hogy építünk egy teljesen új versenyautót. Ennek az alkatrészellátásban Majoros Róbert barátunk is sokat segített. A 2023-as szezont már az új Honda Civic-kel tesztelhettük és 2024-ben már teljes résztvevői voltunk a rallycross nemzetközi kategóriájának, ahol év végén a dobogó harmadik fokára állhattam fel.

– Mit élvezel legjobban a versenyzésben?

Azt, hogy test a test ellen harcolunk az utolsó körig minden egyes pozícióért.

– Mi jelenti a legnagyobb kihívást?

A többiekhez viszonyított anyagi hátrány, amit a versenypályán kell leküzdenem, és emiatt egy extra pluszt kell vállalnom minden egyes körben. Szponzor hiányában a versenyzés feltételeit a gépkocsi oktatásból teremtjük meg közösen édesapámmal, mindemellett rengeteg támogatást kapok a családom többi tagjától is, amiért nagyon hálás vagyok nekik.

– Hogyan alakul az idei szezon?

2025-re meghívást kaptam rallycross-on belül egy márkakupába, ahol egyforma Mazda MX5 típusú versenyautókkal versenyzünk. Már két versenyen túl vagyunk, ezeket sikerült is megnyernem. Természetesen a Hondát sem pihentetem, az Országos Szlalom Bajnokságban veszek részt vele. Az első versenyen már itt is túl vagyok. Ezt is az első helyen zártam.

G. E.
Kövessen minket a Facebookon is!
chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram