Egyre több álláshoz kérnek nyelvtudást a munkaadók

A legtöbb munkaadó továbbra is angolt kér, de egyre nagyobb teret nyer a német nyelv: míg 2023-ban a nyelvismeretet igénylő állások 57 százalékában szerepelt az angol és 32 százalékában a német, addig 2024-re az angol aránya 48,3 százalékra csökkent, a németé pedig 41,8 százalékra emelkedett.
A német nyelv térnyerését főként a hazai autóipar jelentősége magyarázza, ahol sok a német tulajdonú vállalat, emellett egyre több munkáltató számít az Ausztriából hazatérő, németül jól beszélő dolgozókra is.
A francia és az olasz nyelv is megjelenik a hirdetésekben, de jóval kisebb arányban – előbbi 0,6, utóbbi 0,3 százalékban.
Vannak olyan ágazatok, ahol szinte elengedhetetlen a nyelvtudás: a vendéglátásban és turizmusban a hirdetések 93 százaléka, az IT területen 78, míg az üzleti szolgáltató központoknál 75 százaléka jelöl meg nyelvismereti elvárást.
A nyelvtudás a fizetésben is megmutatkozik: a vendéglátásban például átlagosan 23,5 százalékkal keresnek többet azok, akik beszélnek idegen nyelvet. A pénzügyi szektorban ez a különbség 14,6, az egészségügyben 13,5 százalék.
forrás: MTI
fotó: otthonmagazin