Csollár Géza negyedszázada a diákokért

Tanítási stílusát a felkészültség, az alapos ismeretátadás és a folyamatos megújulás jellemzi. Óráin a tananyag sosem puszta adathalmaz, hanem izgalmas felfedezőút, ahol a diákok saját tapasztalataikon keresztül ismerkedhetnek meg a biológia és a kémia világával. Hisz abban, hogy a tanulás akkor a legeredményesebb, ha élménnyé válik, és a diákok szívesen vesznek részt benne. Tehetséggondozó tevékenysége során tanítványai számos megyei és országos versenyen értek el kiemelkedő eredményeket, ami a közös munka gyümölcse.
A Békés vármegyei gyermekkori évek meghatározók voltak számára. Általános iskolai biológia–földrajz szakos tanára, a pályakezdő Tóth Judit személyisége és tudása inspirálta a tanári pálya felé. Gézát lenyűgözte a tudás átadásának ereje, és az a természetes, őszinte kapcsolat, amit tanára a diákjaival kialakított. Későbbi tanulmányai során is meghatározó emberek álltak mellette: a Békéscsabai Rózsa Ferenc Gimnázium biológia tagozatán dr. Zsilinszky Tibor és Stefanik Klára kémiaórái egyszerre voltak magas színvonalúak és emberileg is gazdagítók.
Diplomáját a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán szerezte biológia–kémia szakon. Itt dr. Csizmazia György tanár úr munkája adott új lendületet számára, és megerősítette abban, hogy a természettudományok tanítása igazi hivatás. Már a főiskolai években is nagy örömmel végezte a kísérleteket, mert hitt abban, hogy a gyakorlaton keresztül a diákok könnyebben rátalálnak a megértés örömére.
Tanári pályáját Gyálon kezdte, ahol osztályfőnökként is segítette diákjai mindennapjait. Itt tapasztalta meg először, milyen sokat adhat egy összetartó tantestület, ahol a kollégák minden helyzetben számíthatnak egymásra. 2004-ben érkezett Kiskunfélegyházára, a József Attila Sportiskolai Általános Iskolába, ahol azóta is meghatározó tagja a tantestületnek. Az évek során számtalan diákot kísért végig az általános iskolától a továbbtanulásig, és büszkén figyelte, hogyan bontakoznak ki tehetségük szárnyai.
Kollégáival együttműködve folyamatosan azon dolgozik, hogy tanítványai a lehető legjobb feltételek között tanulhassanak. Számos erdei iskolai program, pályázat és tanórán kívüli tevékenység gazdagítja az iskolai életet, amikben a diákok egyszerre szereznek új ismereteket és életre szóló élményeket.
Az elmúlt két évben a Móra Ferenc Gimnáziumban is tanít, ahol a már érettebb diákokkal dolgozva új kihívásokat és inspirációt talált. Itt is ugyanazt az alapelvet követi, mint általános iskolai tanárként: a siker kulcsa a személyes kapcsolat. A szünetekben szívesen beszélget a tanítványaival, meghallgatja őket, és örömmel figyeli, ahogy gondolataik formálódnak, tudásuk gyarapodik.
Pedagógiai filozófiájának középpontjában az áll, hogy minden diákból a legtöbbet hozza ki. Fontos számára, hogy tanítványai higgyenek önmagukban, és megtapasztalják a kitartás és a szorgalom gyümölcsét. Úgy véli, a legszebb pillanat, amikor egy tanuló szemében felcsillan a felismerés fénye, és büszkén mondhatja: „Értem!”.
Csollár Géza huszonöt éve minden reggel úgy lép be a tanterembe, hogy tudja: ma is tehet valamit a diákjai jövőjéért. Nem csupán tanít, hanem jelen van, figyel, bátorít és inspirál. Az Elismerő Oklevél, amit most átvehetett, egy csendes, mégis erőteljes üzenet: a gondoskodás, a türelem és a tudás iránti szeretet hosszú évek alatt is képes maradandó nyomot hagyni.






