Pályázati felhívás

A pályázat tárgya: a Kiskunfélegyháza belterület 532 hrsz.-on felvett, 2329 m2 területű, természetben a Kiskunfélegyháza Móra tér 11. szám alatti ingatlanon megvalósuló infrastrukturális és zöldfelületi ingatlanfejlesztés (ingatlanhasználat beruházási kötelezettséggel).
Pályázat meghirdetésének időpontja: 2025. szeptember 01.
Pályázat leadásának helye, módja: A pályázatokat 2025. október 03. (péntek) 10:00 óráig kell eljuttatni (személyesen vagy postai úton) a Kiskunfélegyházi Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Osztályára (6100 Kiskunfélegyháza, Kossuth Lajos utca 1. II. emelet 71.) zárt borítékban, egy eredeti és egy másolati példányban. A borítékra rá kell írni: „Pályázat Móra tér 11. szám alatti ingatlan fejlesztésére”
A pályázat akkor minősül határidőre benyújtottnak, ha az ajánlattételi határidő lejártáig a megadott címre beérkezik. A késve érkezett ajánlatokat az Önkormányzat érvénytelennek minősíti.
Pályázatok bontásának helye, ideje: 6100 Kiskunfélegyháza, Kossuth utca 1. II. emelet 71., Vagyongazdálkodási Osztály; 2025. október 06. (hétfő) 10:00 óra.
A beérkező pályázatokat Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselő-testülete bírálja el legkésőbb 2025. október 31. napjáig.
A pályázat nyelve: magyar
- A Pályázat tárgya:
- Kiskunfélegyháza Város Önkormányzata (6100 Kiskunfélegyháza, Kossuth Lajos utca 1.), mint Kiíró (a továbbiakban: „Önkormányzat”) nyilvános pályázatot hirdet a Kiskunfélegyháza belterület 532 hrsz.-on felvett, 2329 m2 területű, természetben a Kiskunfélegyháza Móra tér 11. szám alatti ingatlanra vonatkozó - fejlesztési beruházási kötelezettséggel együttesen előírt - ráépítési és földhasználati, valamint beruházási és üzemeltetési szerződés megkötésére.
- Az Önkormányzat a nyertes Pályázóval külön okiratba foglalt, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: „Ptk.”) szerinti ráépítési és földhasználati, valamint beruházási és üzemeltetési szerződést köt.
- A nyertes Pályázó az Ingatlanon TEÁOR 25 szerinti 56 Vendéglátás tevékenységi célnak megfelelő létesítményt (továbbiakban: „Beruházás”) és hozzá tartozó parkolót köteles megvalósítani. A Beruházás keretében létrejövő felépítmény a nyertes Pályázó tulajdonát fogja képezni, amely az Ingatlan tulajdoni lapján önálló helyrajzi szám alatt, önálló épületként kerül feltüntetésre az ingatlan-nyilvántartásról szóló 2021. évi C. törvény 5. § (1) bekezdése alapján.
- Az Önkormányzat a szerződések pontos tartalmát a nyertes Pályázóval közösen alakítja ki, melynek főbb, az Önkormányzat által megkövetelt tartalmi elemei az alábbiak:
- a Beruházás keretein belül támogatott funkció: vendéglátás;
- a nyertes Pályázó a Beruházáshoz kapcsolódóan köteles legalább a jogszabályi előírások szerinti számú és méretű parkolóhelyet kialakítani. Valamennyi parkolóhellyel szemben elvárás, hogy szilárd burkolattal és közvilágítással rendelkezzen,
- a nyertes Pályázó köteles az Ingatlan területén a Beruházással összefüggésben infrastruktúrális és zöldfelületi fejlesztéseket kialakítani,
- a nyertes Pályázó vállalja a Beruházás megvalósításához szükséges és az Önkormányzattal egyeztetett igények szerinti megfelelő közútkapcsolat kialakítását,
- a nyertes Pályázó vállalja a Beruházással érintett ingatlan saját költségén történő teljes körű üzemeltetését.
Az Ingatlant az Önkormányzat a nyertes Pályázó használatába kívánja adni beruházási és üzemeltetési kötelezettség előírása mellett.
- A Beruházásra vonatkozóan a Pályázat nyertese a Pályázó ajánlatában szereplő határidőn belül, de maximum a Beruházásra vonatkozó építési engedély megszerzésétől számított 24 hónapon belül köteles a használatbavételi engedélyt megszerezni, és a Beruházást üzembe helyezni.
- A pályázat értékelése két fő szempont mentén történik, melyek súlyozása 50-50%:
- a Pályázó pénzügyi ajánlatában foglalt földhasználati díj mértéke;
- a Pályázó műszaki ajánlatának tartalma.
- A pályázat eredményességéről vagy eredménytelenségéről a benyújtott ajánlatok érvényességéről, az ajánlatok sorrendjéről, elbírálásáról Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselő-testülete dönt.
- Ajánlattételre jogosult minden természetes vagy jogi személy és a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény rendelkezései értelmében átlátható szervezetnek minősülő gazdálkodó szervezet, aki/amely üzletszerű gazdasági tevékenység folytatására jogosult azzal a feltétellel, hogy a Pályázónak az Önkormányzattal és a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal szemben az ajánlat benyújtásának időpontjáig semmilyen lejárt esedékességű tartozása nem áll fenn.
- Amennyiben a Beruházás engedélyhez kötött, úgy nyertes Pályázó köteles az engedély(ek) megszerzése iránt valamennyi szükséges intézkedést megtenni.
- Pályázati ajánlatnak tartalmaznia kell:
- a Pályázó szerződéskötéshez szükséges azonosító adatait:
- természetes személy esetén nevét, születési nevét, születési helyét és idejét, anyja születési nevét, lakcímét, adóazonosító jelét,
- átlátható szervezet esetén nevét, székhelyét, adószámát, cégjegyzékszámát vagy nyilvántartási számát, statisztikai azonosítóját, képviselőjének nevét,
- jogi személy esetén 30 napnál nem régebbi hiteles kivonatot cégnyilvántartásba, egyéb nyilvántartásba bejegyzett adatairól vagy annak hitelesített másolatát, valamint képviselőjének aláírási címpéldányát vagy annak hitelesített másolatát.
- átlátható szervezet esetén cégszerűen aláírt okiratba foglalt nyilatkozatot az Nvtv. 3. § (2) bekezdése szerint az (1) bekezdés 1. pont b) és c) alpontjában foglalt feltételeknek való megfelelésről,
- Műszaki ajánlat – a Pályázó által megvalósítani kívánt beruházási koncepcióterv
Pályázó műszaki ajánlatának keretében az alábbiakról köteles nyilatkozni:
- a Beruházással megvalósuló vendéglátási tevékenység ismertetése,
- a tervezett épület magassága, a hasznosítandó területen való elhelyezkedése,
- a kiépítendő parkolók száma,
- Beruházásra vállalt ütemterv, az alábbi határidők meghatározásával (építési engedély iránti kérelem benyújtása, használatbavételi engedély iránti kérelem benyújtása, Felépítmény kivitelezési határideje)
- Pénzügyi ajánlat – a Pályázó által fizetendő földhasználati díj mértéke
A Földhasználati jog egyszeri díja 100.000,- Ft+ Áfa
A Földhasználati Díj minimálisan megajánlható éves nettó mértéke a Kiíró által beszerzett ingatlanforgalmi szakvéleményben meghatározott ingatlanérték 1/20-a, azaz 4.750.000,- Ft/év +Áfa.
A nyertes Pályázó a földhasználati díjat a Beruházással kialakítandó Felépítmény megnyitásának napjától kezdődően köteles fizetni.
A földhasználati díj mértékét az Önkormányzat jogosult a Központi Statisztikai Hivatal éves fogyasztói árindex mértéke szerint egyoldalúan növelni a Földhasználati szerződés hatálybalépésének éves fordulónapjától. A fogyasztói árindex esetleges csökkenése a földhasználati díj mérséklésére nem ad alapot.
- Pályázati biztosíték (Óvadék)befizetésének banki igazolását;
- Nyilatkozatot a pályázati feltételek elfogadásáról és az ellenszolgáltatás teljesítésére vonatkozó kötelezettség vállalásáról;
- Nyilatkozatot arról, hogy a Pályázónak helyi adótartozása és semmilyen lejárt esedékességű tartozása nem áll fenn az Önkormányzattal szemben;
- Nemzeti Adó – és Vámhivatal által kiállított - 30 napnál nem régebbi – nyilatkozatát arról, hogy a Pályázónak köztartozása nem áll fenn.
- Az ajánlott minimális nettó földhasználati díjat, amely összeget a telek tulajdonos Önkormányzat minden évben a KSH által hivatalosan közzétett inflációs ráta mértékével módosíthat;
- A Pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy vállalja az ingatlan és a Beruházással kialakított Felépítmény közüzemi költségeinek megfizetését és a használat időtartama alatt a szükséges közműveket a nevére íratja,
- a vállalt szerződéses időtartamot,
- jogi személy pályázó (Kft., Bt., stb.) esetén 30 napnál nem régebbi hitelesített cégkivonatot,
- a pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a pályázatok bontását követő 90 napig ajánlati kötöttséget vállal,
- pályázó nyilatkozatát arról, hogy a pályázati feltételeket elfogadja,
- pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a szerződés megszűnésekor a nevére íratott közműszolgáltatásokat a tulajdonos Önkormányzatnevére írattatja.
- Beruházási és üzemeltetési szerződés tervezetét, valamint a Ráépítési és Földhasználati szerződés tervezetét.
- Pályázati biztosíték:
A pályázaton az vehet részt, aki 4 havi földhasználati díjnak megfelelő (2.010.833 Ft) összegű óvadékot Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat 11732071-15338284 számú számlájára megfizette (a közleményben kérjük feltüntetni: ÓVADÉK – Móra tér 11.).
A letett óvadék a szerződés megkötését követően is a bérbeadónál marad és a földhasználati jogviszony megszűnésekor az esetlegesen felmerülő közüzemi költség, földhasználati díj, illetve egyéb jogcímű tartozásba beszámításra kerül.
A nem nyertes Pályázók részére az általuk befizetett óvadék az ajánlati kötöttség megszűnésétől számított 15 munkanapon belül kamatmentesen visszajár. Amennyiben az Önkormányzat a pályázati felhívást visszavonja, vagy azt eredménytelennek nyilvánítja, úgy erre irányuló döntéstől számított 15 napon belül az óvadék a Pályázónak kamatmentesen visszajár.
Egyéb tudnivalók:
A nyertes Pályázóval az ajánlati kötöttség időtartamán belül az Önkormányzat Beruházási és üzemeltetési szerződést köt, a Ráépítési és földhasználati szerződés megkötésére a Felépítmény építési engedélyének véglegessé válását követően kerül sor.
A jelen pályázati felhívásban nem szabályozott kérdésekben az Nvtv-ben, a Ptk-ban valamint Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzati lakások, helyiségek bérletéről, hasznosításáról szóló 42/2015. (XII.18.) önkormányzati rendeletének rendeletben foglaltak az irányadóak.
A pályázat kiírója fenntartja magának a jogot, hogy a pályázatot indokolás nélkül visszavonja, vagy eredménytelennek nyilvánítsa, mely esetben a pályázók kárigényt semmilyen jogcímen nem érvényesíthetnek a pályázat kiírójával szemben.
dr. Alács Miklós
osztályvezető






