December 5. péntek, Vilma
2025. július 28., 12:00

Tényleg igazi? Az MI-tartalmak felismerése gondot okoz a közösségi médiában

A közösségi oldalak – mint a Meta, a YouTube és a TikTok – egyre nagyobb kihívással szembesülnek: hogyan különböztessék meg a valódi és a mesterséges intelligencia (MI) által generált tartalmakat? Bár a platformok igyekeznek címkézni az MI-vel készült videókat és képeket, a rendszer gyakran téved: egyes valódi alkotásokat tévesen „gépi” tartalomként jelölnek, míg sok MI-videó címkézetlenül marad.

Az MI-eszközök (pl. Midjourney, Veo 3, Gemini) látványosan fejlődtek, így a hamis, de meggyőző tartalmak egyre elterjedtebbek. Például a TikTok-videós Nikolai Savic azt sérelmezi, hogy kreatív munkáit MI-generáltnak címkézik, pedig csak kisebb javításokra használ gépi segítséget – ez rontja a hírnevét.

A reklámiparban szintén nő az MI-használat: több hirdetés (pl. Kalshi, Coign, Ritual) teljes egészében mesterségesen készült, de ezt sokszor nem tüntetik fel, vagy csak alig észrevehető vízjelekkel. Bár a YouTube, Meta és Google különböző szabályokat vezettek be a címkézésre, ezek következetlenek és nem mindig kötelezőek.

A technológiai ipar igyekszik közös szabványokat kialakítani, például a C2PA tanúsítványrendszerrel, amely megmutatná, hogy egy tartalom MI-vel készült-e. Ugyanakkor szakértők szerint ezek a metaadatok könnyen törölhetők, így nem nyújtanak teljes biztonságot.

A tét nagy: ha a felhasználók nem tudják megkülönböztetni a valódit a hamistól, csökken a bizalmuk – nemcsak a tartalmakban, hanem a platformokban is.

forrás: sg.hu

fotó: noizz.hu

Kövessen minket a Facebookon is!
chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram