December 14. vasárnap, Szilárda
2021. április 26., 15:27

M4-es: elérte az utolsó pillért az új Tisza-híd jobb pályaszerkezete

A Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében épülő átjárón már csak két tolási fázis van hátra a hídszerkezet végleges helyére érkezéséig.
M4 - Tisza-híd Nagy Mihály 2021 0426.jpg (1600 x 1

Borítókép és további fotók: Nagy Mihály – magyarepitok.hu

Újabb tolási fázist végeztek el sikeresen az M4-es gyorsforgalmi út fejlesztésében épülő Tisza-hídnál Tiszapüspöki térségében – értesült a magyarepitok.hu.

A jobb pályaszerkezet lépett egyet előre

A gyorsforgalmi út Szolnokot északról elkerülő szakasza mintegy 27 kilométer hosszan készül el Abony és Törökszentmiklós között. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházása két alprojektben valósul meg. Az első szakaszt a 90+859 és a 109+460 kilométerszelvény között a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezi. A második szakaszt a 109+460 és a 118+000 kilométer szelvények között a Duna Aszfalt Zrt. építi meg.
 

Utóbbi szakaszon épül az új Tisza-híd 758 méteres szerkezeti hosszúsággal; valamint a Tisza ártér feletti híd 416 méteres szerkezeti hosszúsággal. Lapunk értesülése szerint a hídon legutóbb a jobb pályaszerkezet T15-ös sorszámmal ellátott tolását végezték el, egy 52 méteres előrehaladást teljesítve.
 

A kivitelezés kezdete óta pályánként 668 méternyi tolást végeztek el. A hátralévő két tolás (T16 és T17) alkalmával még 113,8 métert halad a szerkezet a végleges helyére érkezéséig.

Helyére kerül a maradék tartószerkezet, megszűnik a szerelőterület

A T15-ös tolási fázis során érkezett meg a szerkezet végére szerelt tolócsőr az utolsó balparti közbenső támaszra, a 7-es pillérre. Ezután már csak a Törökszentmiklós felőli hídfő van hátra, amelyet a 8-as számú támaszként tartanak nyilván. A T15-ös tolási fázis az utolsó olyan tolás volt, melynek célja az, hogy a híd végén lévő szerelőterületen a híd szerkezetéhez további elemeket illeszthessenek.
 

A tolás előfeltételeként a végleges szerkezet 758 méteres hosszából már 704,2 méter tartószerkezet került összehegesztésre, a maradék 53,8 méter pedig a mostani tolás után kerülhet illesztésre.  
 

Az utolsó illesztések elvégzése után a Tisza nyugati partján megszüntetik az acélszerkezeti szerelőterületet, és ezen a szakaszon megindulhat az útépítés.
 

Kövessen minket a Facebookon is!
chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram