Megszerezte a hatósági engedélyeket a Hungary Airlines
A légitársaság december 23-án hajtott végre első alkalommal egy tesztrepülést a géppel, ezt január 4-én és 5-én több, Budapest és Kecskemét közötti gyakorlórepülés követte saját „HUA” kóddal és „BUDAPEST” hívójellel. Az Airbus A330F január 5-én HUA 951-es járatszámmal Sanghaj második számú légikikötőjébe, a Hungcsiaó (Hongqiao) nemzetközi repülőtérre ment, információink szerint egy esedékes karbantartásra.
Bár az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) részeként működő Légügyi Hatóság légijármű üzembentartási engedéllyel (AOC) rendelkező cégek listája cikkünk közzétételéig nem frissült, vélhetően már decemberben kiadták a Hungary Airlines számára az AOC-t, és ezzel párhuzamosan kapta meg a már említett „HUA” ICAO-azonosítót és a „BUDAPEST” hívójelet.
Frissítés: A Légügyi Hatóság weboldalára 2025. január 8-án került ki a légijármű üzembentartási engedéllyel (AOC) rendelkező cégek frissített listája, amelyben már szerepel a Hungary Airlines Kft. légijármű üzembentartási engedélye (AOC) és működési engedélye (OL) cargo üzemelésre H-088 / HU-088 azonosítóval.
A hatóság egy másik, a napokban online hozzáférhetővé vált, de hivatalosan 2024. december 7-én frissült nyilvántartása szerint a vállalat már rendelkezik az EASA Part-CAMO, folyamatos légialkalmasság-irányító szervezetek számára szükséges tanúsítással.
A 2021-ben bejegyzett vállalat 2024 áprilisában változtatta nevét Hungary Airlines Kft-re. A cég évek óta tevékenykedik a Kína és Magyarország közötti légiáru-szállítás területén, kezdetben Universal Translink Airline Hungary Kft. (UTA), majd rövid ideig Hungary Cargo Airlines Kft. néven, székhelye a BUD Cargo City-ben van.
A 2024. november végéig a Wizz Air üzemeltetésében repülő, állami tulajdonú Airbus A330F repülőgép az elmúlt években a vállalat számára szállított árut Csengcsouból, majd Hangcsouból Budapestre, emellett több, más légitársaságtól bérelt gép repül jelenleg is Kína és Magyarország között az UTA áruival.
A Hungary Airlines Kft. többségi tulajdonosa 50 százalékot meghaladó részesedéssel a hazánkban élő, vélhetően magyar állampolgársággal is rendelkező Wu Jiang kínai üzletember.
Mellette két kisebbségi tulajdonos szerepel a cégjegyzék adatai szerint: a pekingi székhelyű UTL (Beijing) Digital Logistics Co. Ltd., valamint
2024. november 28-tól a magyar állami tulajdonú Air Hungary Szolgáltató Zrt.
A Hungary Airlines Kft. öt vezető tisztségviselővel rendelkezik, Wu Jiang és a társalapító Duan Bo mellett két magyar szakember, Talabos Gábor és Varga Gábor irányítja a céget. November végétől, az állami cég tulajdonszerzésével azonos időponttól pedig Borbély Tibor Péter, az Air Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke is bekerült a menedzsmentbe.
Mint arról 2024 november végén beszámoltunk, a Hungary Airlines elnöke, Duan Bo Boeing 737 MAX utasszállító repülőgépek beszerzéséről írt alá szándéknyilatkozatot az amerikai gyártóval, ám cikkünk megjelenését követően a hírt nyilvánosságra hozó kínai lap a tudósítást eltávolította.
Tavaly májusban írtunk arról, hogy a vállalat magyarországi tevékenysége bővítését is tervezi, ennek érdekében számos álláshirdetés jelent meg rövid időre a cég egyik közösségi oldalán. Amint korábban hírt adtunk róla, a cég vezetője és társalapítója egy 2023 őszén tartott, budapesti szakmai konferencián elmondta, hogy terveik között két saját, utasszállítóból áruszállítóvá alakított Boeing 777-300ERSF forgalomba állítása is szerepelt a más légitársaságoktól bérelt cargo-charterek üzemeltetése mellett, ám ez egyelőre nem történt meg - adta hírül az airportal.hu.